Кіберспорт – це майже спорт

Як і зазначалося, цикл статей почався, а я обіцяв 4 статті, які вийдуть невідомо коли. Наш редактор вирішив, що це буде не пізніше 23 березня, але «сєрдцу не прікажєшь», точно так, як і музі 😉

 

А тому в даній статті ми поговоримо про те, чому кіберспорт – це майже спорт, і чого йому не вистачає.

 

Особисто я дотримуюсь думки про те, що esports – це майбутнє і справжній спорт, а 22 реальні людини, що бігають по полю за м’ячиком, через 20 років не будуть цікаві жодній особі. Однак, правове регулювання моєї улюбленої галузі ще дуже віддалене від тієї чіткої структури, що існує в тому, що більшість людей вважає спортом – футболі, хокеї, баскетболі, тенісі.

 

Коли ми говоримо про кіберспорт, правильним буде сказати, що більшість правовідносин між учасниками врегулювано договорами, і від того, наскільки вони якісно виписані, залежить те, чи будуть вони виконуватись.

А що, якщо організація запропонувала гравцю більшу винагороду та ще й сплатити санкції, які з нього стягне його вже «колишня» організація відповідно до їх договору?

Що сталося б в такому випадку у футболі? Правильно, FIFA, UEFA і тому подібні організації одразу б наклали санкції на гравця та клуб, який наважився таким чином вирішити питання. Можливо їх навіть виключили б з чемпіонату.

Що станеться у такому випадку в кіберспорті? Нічого, ну можливо на гравця та на організацію будуть скоса дивитись, а через півроку забудуть про цей інцидент.


Договір – чудовий інструмент, він допомагає врегулювати будь-які відносини, проте інколи не обійтись без примусу, який зобов’яже гравців і організації діяти певним чином, а у випадку необхідності – виконає карну функцію, задля того, щоб уникнути таких ситуацій у майбутньому.

Кіберспорт розвивається, а тому забезпечення відповідного рівня професіоналізму та етики є вкрай необхідним, інакше всі й надалі вважатимуть, що це просто діти, які грають в комп’ютерні ігри.

Так, одним з перших кроків щодо створення організації, яка б займалась регулюванням  таких відносин, а можливо і вирішувала суперечки, було створення WESA (World Esports Association)

Даний орган на даний момент включає в себе 7 відомих кіберспортивних організацій, серед яких, до речі, українські Na’Vi,  а також ESL – один з найбільших організаторів кіберспортивних змагань.

Метою WESA є захист прав гравців та організацій, а також створення чіткого зводу правил, якими б регулювались правовідносини учасників.

На мою думку, створення таких організацій є безумовним плюсом, адже саме чіткість регулювання – це те, чого не вистачає кіберспорту. А враховуючи, що досить часто кіберспортсмени – це особи, які не досягли 18 років, захист їх інтересів є надзвичайно важливим.

Проте, для того, щоб такий орган мав реальний вплив, до нього повинно приєднуватись якнайбільше організацій та гравців, які готові стати «another brick in the wall» задля становлення кіберспорту як повноцінної спортивної дисципліни.

TL;DR. Необхідним є створення незалежного регулюючого органу, який буде встановлювати стандарти для галузі кіберспорту та контролювати дотримання таких стандартів. Нажаль, такі органи тільки починають з’являтися і охоплюють лише окремі ігрові дисципліни або території.

Юрій Докійчук
IT lawyer

Первинна консультація по ІТ праву у твоєму кейсі. Не зволікай ;)Твоє запитання ІТ юристам


Отримуй сповіщення про нові статті :)